BBC új szolgáltatást tesztel, melynek során rövid hírvideókat tölt fel Instagramra. Az Instafax névre keresztelt szolgáltatás a felgyorsult életmódot élő embereket célozza meg. Segítségével útközben, mobiljukon is értesülhessenek a legfontosabb eseményekről. A 2013 szeptembere óta működő Instagram profilon már 200 videó látható, de követőinek száma (5465) még elég szerény.
A kísérleti szolgáltatás rövid, tömör összefoglalókat közöl, melyben a legfontosabb tényeket sűríti bele maximum 15 másodperces videókba, megkísérelve olykor a lehetetlent: könnyen érthető módon átadni az akár komplex híreket is. A cél a BBC brand kiterjesztése mellett természetesen az, hogy ösztönözze a nézőket a teljes hír elolvasására a BBC honlapján.
Humoros mellékzöngéje a dolognak, hogy a legnépszerűbb videóik többsége nem éppen hír jellegű, álljon itt egy példa:
Viszont, a BBC nem találta fel a spanyolviaszt, hisz a NowThis News volt az első olyan kezdeményezés, ami a fotós közösségi oldalt, mint hírcsatornát szerette volna használni. A videós startup 2012 novemberében pénzügyi befektetők és a Huffington Post hírportál egyik alapítójának kezdeményezésére jött létre. A startup csapata a tervek szerint napi 18-25 hírben elsősorban a mobilfelhasználók igényeit akarta kiszolgálni. Az azóta eltelt idő beváltotta reményeiket, így éppen a napokban írt alá partneri szerződést az NBC Newssal. Ha a NowThis News számait nézzük, sokkal meggyőzőbb: 1440 bejegyzésük mellett 71600 követővel rendelkeznek. Ezek sem óriási számok, de a növekedés biztató.
Az elmúlt években az emberek hírfogyasztása drámaian megváltozott, szakértők szerint a hosszabb cikkekel szemben a rövidebbet részesítik az olvasók előnyben, ráadásul ezt a szokást a technológia is támogatja, hiszen a mobil eszközökön, utazás közben könnyen lehet az interneten böngészni.
Ennek tudatában már kijelenthetjük: a hírverseny az Instagramon is elindult.
Forrás: The Nextweb