Nem újdonság koncerten azt látni, ahogy a közönségből néhányan (vagy egyre többen?) mobiltelefonjuk segítségével hosszabb-rövidebb videókat rögzítenek. Egy nagyobb koncert után a videómegosztókon is rá lehet találni ezekre a videókra. Hogyan tudja ezt az óriási potenciált kihasználni az az együttes, aki éppen a színpadon zenél? Operatőr hadsereg, közösségi hype és klipkészítés egyben, példákkal!
Első példánkban a nashvillie-i Vinyl Thief indi rock csapat klipjét mutatjuk be. Ők új számuk bemutatását összekötötték a legnagyobb rajongók megjutalmazásával is: 30 rajongójuk rögzítette jammelésüket és ebből vágták össze az itt látható részletet:
A The Lieblings (kedvencek) nevű együttes szinte ugyanezt csinálta, dubrovniki koncertjén kifejezetten arra kérte rajongóit, készítsenek felvételeket róluk, csupán néhány dologban működjenek együtt: az Instagramra feltöltött videókat egy bizonyos hashtaggel és filterrel lássák el. Ilyen módon egy olyan "operatőr hadsereget" aktiváltak bemutatkozó albumuk egyik dalához, akik ingyen, óriási lelkesedéssel rögzítették a koncertet, ráadásul a koncertről élőben posztolva a videókat, a koncert visszhangját is erősítették.
Végül a klip elkészítéséhez "csupán" a videók begyűjtése és egy jó rendező kellett:
forrás: Onecord.net
Ha érdekelnek Instagrammal kapcsolatos hírek, akkor klikk ide: insta-hírek
Ha figyelemmel kísérnéd blogunk újabb bejegyzéseit, kövesd Facebook profilunkat.