HTML

Instagramma

Instagram érdekességek, közösségi marketing, fotók és videók, melyek hírértékűnek számítanak. Minden, ami a népszerű mobilfotós közösségi alkalmazást érinti

Instagram cégeknek

Ha cégként szeretnél Instagramot használni marketingcélokra, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Insta hírek Facebookon

Instagram hírgyűjtemény

Nincs megjeleníthető elem

Népszerű az Instagramon

A legtöbb like-ot és kommentet kapott fotókat itt frissítjük folyamatosan.

kaws-mtv-vma-moonman-01-570x451.jpgAz MTV Instagram és a Vine videómegosztókon fedi fel az idei Video Music Awards jelöltjeit. Talán éppen most.

A július 17-én szerdán megjelenő minivideók elkészítéséhez Khoa Phan-t, egy a Vine videómegosztón kreatív animációival már híressé vált alkotót kértek fel. Az "év videója" kategóriára jelölt filmeket tartalmazó videó ígéretük szerint már reggel 8 órakor megjelenik, aztán szépen sorban óránként jön a többi is. A kampány a #RoadToTheVMAs hashtag alatt fut a közösségi oldalakon, amit ide is bekötünk, így az oldalt frissítve innen is lehet követni a legfrissebb képeket és videókat.

A nagy megújulás jegyében a díjat magát is leporolták, és a 90-es években sajátos graffitizéssel kezdő, mára extravagánssá vált KAWS nevű művészt kérték fel az ezüst asztronauta redesignolására. A koponya, Mikegér és ki tudja még milyen motívumokat ötvöző új szobrocskát augusztus 25-én a 30. díjátadó gálám Brooklynban, a Barclay's Centerben adják át az arra érdemeseknek. 

Legfrissebb képek és videók az MTV Video Music Awards 2013-as jelöltjeiről, magyar idő szerint délután kettőtől jönnek a jelöltek videói!

Az MTV Video Music Awards 2013-as az év videója jelöltjei:

A jelöltek listája és a klipek:

 Közben megjelent a VMA oldalán is minden részletesen.

A mostanában futótűzként terjedő jelenség - vagyis az, hogy a két trendi közösségi oldalt egyre több kampányba szeretik belekavarni, ezáltal is nagyobb hírverést kierőszakolva - a celeb/zeneipar után már Hollywoodot is kezdi megkörnyékezni, de erről egy későbbi írásban foglalkozunk. Az MTV díjátadó gáláról már márciusban lehetett tudni, hogy újra New York-ban rendezik (nem, mintha nem tök mindegy lenne, melyik városban tartják, a tévé és internet korában). Stephen Friedman, az MTV elnöke a döntést azzal indokolta, hogy a New York-i negyed olyan "kulturális fővárossá fejlődött, amelyben a zene, a sport és a szórakoztatás naponta történelmet csinál".

Az első MTV-díjakat 1983-ban, a manhattani Radio City Music Hallban adták át, így a jubileumi, 30. átadást igyekeztek még emlékezetesebbé tenni. Khoa Phan és KAWS na és a két rivális mobilos videómegosztó a saját chipsméretű videóival biztosan ad egy löketet a kampánynak. A 90-es években fénykorát élő MTV először a Youtube által lett megszorítva, de mintha most kezdené megérteni, hogy a fiatalok már rég nem a tévéjük előtt ülve nézik a klipeket, hanem a közösségi oldalakon. A tavalyi díjátadóval kapcsolatosan 12,8 millió komment jött létre Twitteren és Facebookon, amit akkor be is kötöttek az MTV egyik oldalára, így ott lehetett követni azokat.

Ilyen videókat várhatunk Khop Phantól:

Címkék: esemény videó vine instagram

Szólj hozzá!

Éppen ma jöttünk szembe egy magyar cikkben azzal, ami mindennapos Instagram használat közben másoknak is biztosan szemet szúr: sokan szeretik megosztani azt, ahogy lebegnek. Ennek még olyan akutalitása is van, hogy a hivatalos Instagram blogban a hétvégén &whpsuperpower hashtaggel vártak fotókat, ami adta magát.

Csináltunk egy gyűjteményt, mert azért egészen jók is vannak köztük! #levitate #whpsuperpower

Nyomj baloldalt a play gombra és végig tudod nézni a galériát!

Címkék: galéria instagram

Szólj hozzá!


ashton-steve-jobs-doodle__oPt.jpgAz ember, aki megváltoztatta a számítástechnikát, most megváltoztatja a filmipart? Nem, azért azt nem, de a róla készült film kampányához ez duma egy lufinak elmegy.

Talán így gondolták a Jobs című, Ashton Kutcher főszereplésével készült film kiadói is, ezért gondolták jó ötletnek, hogy a 3 hete már bemutatott trailert "megfuttatják" Instagramon is, stílusosan 15 másodpercre vágva és felülve "itt az első instagram trailer!!" marketingvonatra.

Filmbemutatók voltak, vannak, lesznek. Televízión, videómegosztókon, és a mobilos videómegosztókon is. Ha már a Vine-on megjelent az első "trailer"(a Farkas c. filmhez, még 2012 márciusában), akkor csak idő kérdése volt, hogy az első megjelenjen Instagramon is. Stílusosan a nagy technikai újítóról, Steve Jobsról szóló film lett az első. A film június 23-án megjelent trailerének egy 15 másodpercre vágott részletével talán a gyenge kritikát próbálják ellensúlyozni, és azokat is a moziba csábítani, akik nem néznének végig egy 2 perces, izgalmasnak ecsetelt átlagos (?) színvonalú filmet.

Az biztos, hogy érdekes pillanat az, amikor egy mai gyerek, aki sz***k az ősökre, iPhone-on nézi meg az első mobilos megosztókra publikált filmbemutatót. Talán ad egy esélyt annak a fószernek, aki a kedvenc kütyüjét kitalálta, és megnézi a filmet.   

A filmet megosztó @Jobsthefilm Instagram profilt és az ott szereplő gyenge színvonalú hirdetéseket nézve inkább a szánalom szó jut eszünkbe. Látszik, hogy film kiadója kézzel-lábbal próbálja ezen a csatornán is promotálni a filmet, eddig kevés sikerrel. A jelenleg mindössze 1909 követővel rendelkező profil eddig 12 képet töltött fel, és mindegyik 70-nél kevesebb like-al rendelkezik. A film trailere már meghaladta az ezret, de azért ez kevés a sikerhez. 

UPDATE: egy nap alatt a fenti trailer like-ja 5400-nál jár, a követők száma pedig 5900-nál. Akkor nagy durranás - a korábban említett sajtóvisszhangot nem említve - nem lett ebből a promóból.

Címkék: reklám videó instagram instavideo

Szólj hozzá!

Na most akkor melyik is az első Instagram videó? A bejelentés napján már látható, és azóta 1,4 millió like-ot bezsebelő Justin Bieber videó?

Vagy talán egy noname spanyol együttesé?
Attól függ, mit is nevezünk igazi Instagram videónak. Sokak szerint az első Instagram videó 2012 november közepén készült, közel fél évvel korábban, mint a videó funkció bevezetése az Instagram mobilalkalmazásban. A videó ráadásul nem 15 másodperces, hanem egy egész klip, amiben az Instagram-ot csupán effektezésre használták.
Akkor még nem volt lehetőség közvetlenül az alkalmazáson belül videó rögzítésére és megosztására (nyilvánosan fel sem merült a lehetősége), szerkesztésére sem, így minden egyes képkockát fotóként rögzítettek. A technika részleteiről a videó Vimeo oldalán lehet olvasni. A Plastic Revolution együttes klipjéhez készült videó mind az 1905 képét iPhone-on kattintották.

Stílusosan a klip szinte minden tagjának Instagram profilját is megadták. Az érdekes az egészben az, hogy gyanúsan kevés klipet sikerült az együttesnek készíteni, youtube-on és Vimeo-n is ez az egyetlen található meg a hivatalos profiljuk alatt. A sok Instagram profil megadása ellenére összesen kb. 24.000 követőjük van, amiből 21.000 Baker Brooke art directoré, aki amúgy Seattle-ben él. Kicsit nyomozgatva gyanús egybeesések figyelhetőek meg...

Az Instagram 2012 áprilisától van a Facebook tulajdonában, leginkább a Twitter 2011 júniusában kiadott újítása miatt, hiszen onnantól Twitteren belül lehet készíteni és megosztani fotókat. A mobilos fotómegosztás pedig láthatóan trendet mutatott, vagy inkább aggodalomra adott okot a Facebook részéről. Az Instagram tulajdonos-váltási hercehurcája 2012 szeptemberig húzódott, így nem nagyon tudott integráción vagy bármilyen fejlesztésen dolgozni a Facebook. Az Instagram akvizícióra válaszul pedig a Twitter előre menekült: a Vine mobilos videómegosztót 2012 októberében megvásárolta. Eddig minden egyértelmű volt annak, aki figyelte a híreket.

Most jön a mi következtetésünk: a videós megosztási funkciót elkezdték fejleszteni és a ma már itt-ott látható integráción is dolgoztak. De addig is, éles próbaként támogatták egy "noname" együttes klipjének elkészültét,  az "első Instagram videó" felkiáltással. Ez a megnevezés már magában hordozta azt is, hogy milyen jó is lenne Instagramon videókat megosztani, igen, lesz több. 

Apró, gyanús dolgok:

  • a Plastics Revolution lemeze 2012 márciusától volt kapható, de az együttes Instagram profilja szeptember végén indult, klipje addig nem is volt.
  • Vagy mégis, ha hiszünk Arturo Perez Jr. saját honlapján a videó alatt olvasható dátumnak? Ez biztosan nem igaz, mert a Vimeo-n és a Youtube-on is november közepén jelent meg a klip. 
  • Baker Brooke, a klip art dierctora és Arturo Perez is közel él a Sylicon-Valley-hoz, ahol a Facebook és már az Instagram is tanyázik. 
  • A klip időzítése mesteri volt, hiszen éppen a Twitter Vine akvizíciót követő hetekben jelent meg. 

Egy biztos, az Instagramnak kapóra jött, hogy láthatta, mekkora sikert ért el a klip, mert a nézettsége ugyan nem óriási, de az "első klip, ami Instagrammal készült" címmel bejárta az egész világot. Innentől egyértelművé vált a fejlesztők számára: szükség van az Instagram videókra. 

A teljesség kedvéért még egy klipet hadd említsünk meg: ha nagyon szigorúan vesszük, az első klip talán mégis inkább Ellie Gouldingé volt, hiszen ő készíttetett először Instagram fotókból klipet, 1200 rajongója képét felhasználva:

Ellie valahogy megszerette a rajongók anyagainak feldolgozását, mert legutóbb a rajongói Vine videóiból készült egy klipje:

Címkék: videó vine instagram instavideo

Szólj hozzá!

A hétvégén lezajlott Balatonsound csak az Instagramos fotó és videócunamit nézve szintén eseménydús volt, sajnos egy ide köthető tragédiával is.

Összegezve, körülbelül hány fotó készülhetett az eseményen, megnéztük, a Balatonsoundot jelképező kulcsszavakkal ellátott fotók számát:

  • #balatonsound: 6301 fotó, ebből idén kb. 3000
  • #balatonsound2013: 725 fotó
  • #cashtag: 2712 fotó (ez a VOLT-on lett bevezetve, a jelenlegi 8899 fotónak nagyrésze a VOLT-on készült)

A BTL.hu cikke szerint a VOLT-on nagyon bejött a Kirowski Isobar Instagram játéka: 4 ezer „élmény” és több mint 5 és fél ezer csúszda animgif készült. A fenti számokat tekintve a VOLT jobban teljesített, érdekesebb volt az Instagram képek ajándékokra váltása. 

Az Index felhívására nem nagyon indultak be a bulizók, csupán 72 fotó készült #indexsound kulcsszóval (ebből a kiíró, Szabózé hetet...).

Az Instagram videókat nézve viszont szintén Szabózé-t kell megemlíteni, az egyik legérdekesebb (dubsteppes?) videó is az övé lett:

Az biztos, hogy Palvin Barbi jót bulizott:

Címkék: statisztika instagram

1 komment

süti beállítások módosítása