A Lexus megszervezett egy olyan reklámfilm forgatást, amiben az operatőr 212 Instagram felhasználó volt. A korábban interneten meghirdetett rendezvényre előre lehetett regisztrálni, és az időben érkezők részt is vehettek a forgatáson, így elkészítették az első közösségi stop-motion reklámfilmet, az új 2014-es Lexus IS számára.
Az első közösségi reklámfilmnek talán túlzás hívni (hiszen volt már hasonló), de az biztos, hogy az első, amit közösen készített több száz ember, kizárólag Instagramot használva a képkockák rögzítésére. A #LexusInstafilm nevű projektben Anaheimben, Kalifornia államban egy nagy stadiont rendeztek be a film elkészítésére. A résztvevők kiválasztották a számukra szimpatikus filmkockát, és néhány technikai utasítást kaptak arra nézve, milyen szögből, mikor kell fotózniuk, és persze, hogy melyik hashtaggel töltsék fel Instagramra fotójukat.
A képkockák készítésének helyét 3D mapping technológiával ábrázolták az 1417 méteres tesztpályán. Az újdonsült operatőrök a saját fotójukon alkalmazott Instagram effektet önállóan választhatták ki, így végül a képkockákból összefűzött reklámfilm színes montázsként villódzik.
Nézd meg a #LexusInstafilm videót, vagy akár a reklámfilm minden kockáját a projekt Instagram profilján.
Ez a projekt azért nagyon érdekes, mert példát ad arra, milyen nagy távlatok vannak a közösségi és mobilos együttműködésre, nemcsak Instagramot használva, hanem más közösségi média platformot is. Már a projekt szervezésekor nagyon nagy visszhangot kiváltott ötletre való regisztrációs oldalt 300 ezren likeolták. Magát a reklámfilmet valószínűleg sokan fogják látni, hiszen így minden "operatőr" kicsit magáénak tartja azt és örömmel mutogatja ismerőseinek.
Forrás: Complex.com